Aquesta activitat es divideix en dues seccions.
La primera és sortir a passejar pel bosc, si és possible el més proper que
tinguem, ja que la intenció de l’activitat és conèixer el pi blanc del nostre
entorn i comprovar com el tenim de a prop. Una vegada l’identifiquem haurem
d’observar com és el seu tronc, les fulles, si cauen o no, que podem trobar pel
terra que sigui del pi blanc, quin és el seu fruit i on està la llavor, etc.
Una vegada comuniquem totes les característiques d’aquest pi, podrem demanar
que en grups de 4/5 (ja establerts anteriorment) agafin una pinya ben oberta de sota el pi que estem observant. Més
tard, tornarem a l’aula, ja que hem d’experimentar amb aquestes pinyes.
La segona part de l’activitat consisteix en tornar a l’aula, per parlar de
la nostra experiència, què hem vist, què hem après, què ens ha sobtat més, etc. A continuació podrem introduir l’activitat
d’experimentació, per acabar de descobrir la intel·ligència de la naturalesa.
Per tant, agafarem les safates i les emplenarem d’aigua. A continuació, un
nen/a representant del grup ficarà dins l’aigua la pinya i podran observar com
aquesta és tenca. Més tard, la podrem retirar de l’aigua i posar-la a un paper
a sacar. Unes les podrem deixar dins l’aula i unes altres treure-les al sol. A
les hores, parlarem del que hem observat, quines hipòtesis tenim de per què passa
això, etc. Fins a arribar al coneixement que les pinyes es tanquen per protegir
les llavors, que no és adient que surtin de la pinya quan el clima és massa
humit i han d’esperar a la que estigui el sòl sec per afavorir la seva funció
de reproducció. Finalment, podrem tornar a observar com les pinyes es van
obrint a mesura que s’assequen.
Per més informació podeu veure el treball complet al següent enllaç:
https://drive.google.com/open?id=0B2Cm5liFmLDNSkJmS0kyR2tSNzg
No hay comentarios:
Publicar un comentario